.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس، مجبور به نرمش خواهد شد
یک مقام ارشد دولت بایدن گفت: شرایط در غزه رو به تغییر است و بنیامین نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس، مجبور به نرمش خواهد شد.
نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس، مجبور به نرمش خواهد شد

یک مقام آمریکایی با اشاره به مواضع نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که پیش از این گفته بود با هیچ طرح آتش‌بس که شامل آزادی صد‌ها زندانی فلسطینی یا خروج نظامیان اسرائیل از غزه باشد موافقت نخواهد کرد، تاکید کرد: شرایط در غزه رو به تغییر است و نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس مجبور به نرمش خواهد شد.

 

این مقام ارشد دولت بایدن که نخواست نامش فاش شود، افزود: دولت جو بایدن اظهارات علنی و سرسختانه نتانیاهو در مخالفت با توافق آتش‌بس را به معنای رد آتش‌بس نمی‌داند، چرا که پیشرفت (رژیم) اسرائیل در جنگ علیه حماس در غزه کمتر از حدی بود که تل‌آویو انتظار آن را داشت.

 

به گفته این مقام آمریکایی، اظهارات علنی نتانیاهو حکایت از نفوذ اعضای راست‌گرای افراطی در کابینه ائتلافی وی دارد، زیرا آن‌ها نتانیاهو را تهدید کرده‌اند در صورتی که نرمش نشان دهد از کابینه خارج شده و موجبات سرنگونی کابینه ائتلافی وی را فراهم خواهند آورد.

 

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز پنجشنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی ۱۵ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است که طی آن یکصد و ۱۸ نفر شهید و یکصد و ۹۰ نفر هم زخمی شدند.

 

این وزارتخانه تاکید کرد که با شهادت این افراد، شمار کلی شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر تاکنون به ۲۷ هزار و ۱۹ نفر و شمار مجروحان نیز به ۶۶ هزار و یکصد و ۳۹ نفر افزایش یافت.

 

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

 

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.